Quest for Glory 4: Shadows of Darkness
Bugy?
Ačkoliv je hra Quest for Glory 4 naprosto úžasná, je také (či spíše byla) stejně tak naprosto "zabugovaná". Dokonce až tak moc, že se v některých případech nedala prostě dohrát. V CD "talkie" verzi to pak všechny hráče štvalo dvojnásob, neboť kromě níže zmíněných věcí hře není co vytknout.
Pojďme však trošku popořadě. Níže je malý výčet těch neznámějších bugů, které mě štvaly i přesto, že se redakce SCORE dušovala, že hra byla "opatchována" a žádné se zde již nevyskytují.
NEJZNÁMĚJŠÍ PROBLÉMY:
1) Když se scházelo u monolitu po slizké cestičce směrem dolů, nesmělo se spěchat, jinak hra spadla (nějaký Error 47)
2) Když se házelo kamínky na Bonsai, která je u monolitu zaseknutá, bylo to jak v loterii. Jednou to šlo, dvakrát ne.
3) Naprosté peklo bylo dosažení hrobky šíleného mnicha a střet s jejími strážci. Hra prostě spadla (nějaký Error 52)
4) Všichni duchové odsávali neuvěřitelně rychle životy. Než k nim hrdina došel, byl dávno mrtvý.
5) Některé věcičky (házení kamínků na bonsai, a Antwerpí bludiště u Dr. Crania bylo spjato s rychlostí hry). Hráč tak musel ručně snižovat či zvyšovat rychlost hry jinak hra opět spadla.
6) Domovoj v hostinci měl tendenci se objevit 1x či 2x a pak už vůbec. Nebo dokonce měl zaseknutý rozhovor jakoby stále z prvního střetnutí a nechtěl se posunout dál. Nechtěl ani pomoci svému kamarádovi v klášteře ani nechtěl vydat Tanyinu panenku.
7) U samotného konce se hra sekla. Nešlo se dotknout krystalu nebo se dokonce znovu objevil Ad Avis.
NEWRISINGSUN patch:
... až si říkám, že vůbec nechápu, že tu hru někdo (i já) někdy dohrál. Každopádně. Reakce Sierry On-Line? Po vydání CD verze už žádná oficiální oprava nikdy nevznikla! Až fanoušek říkající si NewRisingSun (NewRisingSun@wowmail.com) vydal tzv. NewRisingSun patch (balík pro větší množství SCI her), který většinu výše zmíněných problémů vyřešil. Stalo se tak kolem roku 2005.
ScummVM:
Já jsem hru v roce 2023 stáhl z GOGu a podle všech dostupných informací tato verze v sobě onen script má. Navíc jsem udělal tu věc, že jsem si hru zkusil spustit nikoliv DosBoxem, ale emulátorem ScummVM. Ten navíc, alespoň tedy podle svých tvůrců, hry koriguje on-fly.
Světe div se. Hra mi na moderním stroji ani jednou nespadla (problémy č. 1 - 3). Duchové už životy tak rychle neubíraly (problém č. 4), hra nebyla závislá na nastavení rychlosti (problém č. 5), Ad Avis se neobjevil a hra se v závěru nesekla (problém č. 7).
Domovoj (problém č. 6) je kapitolka sama o sobě, zvláště pak když hrajete za kouzelníka. Jde totiž o to, že Domovoj sedí zásadně v hostinci Mordávie nad krbem a to jen v noci! Jenže kouzelník většinou přespává v Eranině zahradě (alespoň já to tak dělal v minulých dílech). V první fázi je tak nutné na jakoukoliv Eraninu zahradu zapomenout a přespávat jen v bezpečí hotýlku!
Zadruhé, doporučuji Domovoje navštívit 3. noc (poté co si prohlédnete klášter; zvláště pak jeho vysušeného bratříčka ve vitríně). Počkejte si do cca půlnoci a pak vyjděte na chodbu pokoje - bude sedět nad krbem v přízemí. Pokecejte s ním o všem možném.
Následně ho navštivte znovu, když místnímu hrobníkovi Igorovi zachráníte život (cca 8. noc?). Mezitím, pokud v hospodě i jíte, vám místní majitelé Yuri a Bella začnou vyprávět o hrozných snech a únosu své dcery Tanye. Opět to udělejte tak, že počkáte do půlnoci a pak vyjdete na chodbu. V tento moment by s Vámi měl mluvit o jeho bratříčkovi, kterého znovu musíte "rehydratovat" a o malé Tanyi a její panence ležící ve skříni na nádobí.
"V dřívějších verzích, pokud byl hrdina probuzen ze spánku hlasitým pláčem Belly (a zároveň Domovoje dříve nepotkal) a šel se podívat ven, co se děje, Domovoj tam sice seděl, ale celé se to nějak pokazilo. Domovoj prostě odmítal v příběhu nějak pokračovat a ať jste dělali cokoliv, nešlo získat panenku."
Náhoda, nebo to verze ScummVM nějak vyřešila? Sám nevím, chtělo by to hru více otestovat, ale bohužel na ni nemám tolik času jako kdysi :-(.
ENHANCED verze:
V roce 2021 se opět našel mezi fanoušky někdy, kdo se na původní SCI kódy podíval a opravil je. Autor si říká Ashlancer a soupis změn, které obsahuje jeho "Enhanced verze" přikládám níže (bohužel jsem neměl odvahu je otestovat nebo na ScummVM běželo vše jako po drátkách).
Žádné komentáře:
Okomentovat