pátek 5. dubna 2024

Quest for Glory 4: Shadows of Darkness

Wizzard 


Nedá mi to, abych Vám nenapsal pár zkušeností s posledním hraním senzační hry nesoucí název Quest for Glory 4: Shadows of Darkness, jejíž obsáhlý popis najdete zde.

Jak z popisu plyne, hra se dá hrát za (až) čtyři charaktery - bojovník, kouzelník, zloděj a Paladin (import postavy ze třetího dílu).
 
V době vydání hry na SCORE coveru č.63 v březnu roku 1999 jsem samozřejmě byl u toho (ok, ok, kecám - až o pár měsíců později) a hru jsem rozehrál za všechny tři základní charaktery. Avšak jen za bojovníka jsem hru zdárně pokořil. Za zloděje jsem hru nedokončil zkrátka proto, že jsem nedokázal projít kolem duchů [Wrightů] nebo přisluhovačů Temného [Chernovy]. To za kouzelníka se mi dařilo o poznání lépe, jenže jsem ani za zbla nemohl najít svitek Rituálu srdce [Ritual of Heart]. V té době jsem měl k dispozici pouze návod z časopisu SCORE č. 66, který zmiňoval, že svitek je schován u "ducha v jižní části lesa". Problémem bylo, že jakmile jsem ho porazil, našel jsem všechno možné, jen ne ten zatracený svitek!! Já si pak myslel, že je to chyba hry a nikdy jsem dál nepokračoval.

SCORE č. 63 s plnou hrou a SCORE č. 66 s návodem (ne zrovna kompletním).


Návod ze SCORE č. 66


Až nyní, 25 let poté, jsem díky strejdovi Googlovi prozřel. Fígl? Návod ve SCORE se prostě zapomněl tak nějak zmínit o vílách, které onen svitek duchovi nějakým způsobem ukradly!!

Řešení je tedy jednoduché a je popsáno pod tímto textem.

Víly musíte navštívit celkově 3x. Poprvé stačí vyjít z Eraniny zahrady nebo přijít do obrazovky pod touto zahradou z levé strany. V obrazovce bude stát malá fontánka s cherubem, který stříká vodu skrz jeho ústa.
 
 
Pokud na fontánu kliknete a vyberete jednu z možností "Napít se" či "Ochutnat", pak se hrdina napije, omdlí a z povzdálí slyší královnu víl Tatianu, jak začíná zlomyslně plánovat, jak by ho mohla využít.
 
Druhou návštěvu tohoto místa je možné provést samozřejmě kdykoliv, ale jen v případě, že máte všechny kouzla, které lze po čas hraní tohoto dílů sehnat (Glide spell - Dr. Cranium, Protection Spell - Eranina zahrada, Frostbite spell - Katrina, Aura spell - cikánka Magda a Hide Spell - Baba Jaga), jen tehdy se Vám zjeví fiktivní obraz Eraniny hole. 
 

 
Po kliknutí na tento fiktivní obraz se tak trošku lapíte do pasti a víly vás budou chtít využít k tomu, aby jste jim skutečnou hůl, která je za branami města, donesli. Jsou si však vědomi, že hůl se dá odnést jen v případě provedení kouzla Destiny [Destiny spell] a Ritálu obětování [Ritual of Release], který Vám popíší / naučí.

Super!! Mimochodem konečně v tento moment víme, že nám s malou Tanyou, která je proměněnou v upírku, nepomůžou cikáni (jako u jiných charakterů), ale víly!! Uff. To teda trvalo! Celých 25 let.

No a konečně se blížíme do finiše. Jakmile se Toby za malou Tanyu obětuje a hole je vaše, můžete se na toto místo vrátit potřetí (doporučuji přijít z levé strany). Tentokrát na vás víly budou čekat, svážou vás a budou se chtít hole zmocnit násilím, tj. zabít vás. 
 

 
Na***t! Nic takového se konat nebude! Vytaste hůl [Erana Stuff spell], zakouzlete kouzlo Reversal, následně kouzlo Resistance a pak to už do té malé ludry uprostřed šijte kouzlem Frostbite co to jde. Za chvilku Tatiana podlehne a Ritál Srdce [Ritual of Heart] bude Váš! 

Hallelujah! 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Beyond a Steel Sky

Žánr:  Adventura   - cyberpunk,  Výrobce: Revolution Software,  Distributor:   Revolution Software / Microids ,  Rok vydání:  2020    Info:...