Demo: Twilight Oracle
Český název: Twilight Oracle, Žánr: Adventura – fantasy / pixel-art, Výrobce: Cosmic Void, Distributor: Cosmic Void, Rok vydání: 2023?, Info: wikipedie, mobygames, databazeher, Dostupnost: Demo na Steamu, Čeština: Ne.
Sepsal: Kamil „DarkMan“ Novák , Hodnocení: necháme se překvapit u plnéh hry%.
Je to pár měsíců, kdy na Kickstarteru byla oznámena hra Twilight Oracle - 2D pixel artová adventura. Ačkoliv se všude píše, že za hrou stojí studio Cosmic Void, jediným jeho zaměstnancem je Steven Henk Don. Steven se živý jako programátor webových stránek a ve svém volném čase se věnuje psaní příběhů, programování a testování 2D adventur. Především takovým, které mu připomínají staré dobré dětské časy 80. a 90. let.
V současné době pracuje na hře Twilight Oracle, která na kickstarteru byla podpořena 11.819 dolary. Já jsem v době kampaně hru nepodpořil neboť už jsem své peníze dal do projektu The Adventures of Bryan Scott. Nicméně byl by neodpustitelný hřích si toto demíčko nezahrát.
Dodávám, že nebyl pokořen žádný stretch goal a tak se zdá, že hra bude pouze s anglickým textem bez dabingu. Nevadí! Pojďme se společně na toto dílko podívat a zjistit více.
Úvodní obrazovka |
Intro
Příběh nás postaví do role Lea, extrémního školního flákače. Leo navštěvuje školu pro žáky se speciálními schopnostmi a bohužel se zdá, že škole s ním došla trpělivost a chtěli ho bez milosti vyhodit. Svaté Orákulum však promluvilo v jeho prospěch. Za předpokladu, že splní speciální úkol, vyhozen nebude.
Flákač jeden! |
Leo má putovat na opuštěný svět a najít jistého žáka - odpadlíka, který se staví proti škole a svým způsobem jí kazí pověst. Naštěstí v tom nebude sám. Ve škole se totiž vyskytují další tři budižničemové jako je on - Marcus, Jill a Olivia. Každý z nich má určité speciální schopnosti, které je činí vyjímečnými. Jill umí číst myšlenky, Marcus umí vyčarovat oheň a náš hrdina například má dar dýchání pod vodou, který si v demíčku záhy zkusíme.
Plážové dobrodružství
Hra
nás vyplyvne na pláži poblíž jeskyně, kde má tým svůj úkryt. Jill se
válí před jeskyní a čeká až někdo udělá jídlo, Marcus se sluní na skále
ve vedlejší lokaci a Olivia je pro změnu k nenalezení.
Ve hře musíte umět číst mezi řádky. To, že je Leo školní flákač a všechny testy napsal na F víme na 100%! Ale nezdá se Vám být divné, aby ho věhlasná škola poslala na opuštěnou planetu najít nějakého odpadlíka? Proč by si jej škola nenašla sama, proč by nevyslala někoho šikovnějšího? Možná to celé bude trošičku jinak a možná to nakonec nemusí dopadnou tak, jak mu bylo slibováno. Čuchám z toho plno zápletek a zradu - přeci jen nemehla zbavíte snáz.
Nějaké náznaky už jsou v demu patrné, ale zrovinka v tom nejlepším hra končí a musíme si tak počkat na plnou verzi!
Marcus něco tuší! |
Ovládání, grafika, zvuk
Ovládání je myšoidní - tedy klasické pro point & click adventury. Funguje zde jen jedno tlačitko myši pro všechny různorodé akce. Na druhou stranu mi to ani nevadilo a po nějakém zbytečném vykecávání či hledání detailů, v tomto stylu adventur, vlastně ani netoužím.
Spodní část obrazovky mi připomíná klasické Kyrandie - meníčko vyskočí po kliknutí na krystal a inventář je pozicován hned napravo. Žádné zbytečné mačkání kláves pro jeho aktivaci není nutné.
V této části ještě upozorním, že hra má výbornou a poměrně těžkou angličtinu. Určitě si na ni časem zvyknete, ale chviličku o trvá. Já osobně v některých chvílích "shodil hru do okna" a vedle otevřel překladač a nadatloval si slova, která běžně nepoužívám. Jedině tak jsem byl schopen porozumět některým konverzacím.
Grafika je 2D, pixel artově laděná. Všechno mi ale přijde hrozně přeplácané barvami. Raději preferuji něco méně svérázného.
Zvukově je to horší. V pozadí sice hraje melodická hudba, ale časem se stává nudnou. Pokud si ji vypnete, nic se nestane. Dabing jsme mohli slyšet jen v první části, kdy tzv. školní smírčí soudce mluví k Leovi a popisuje mu jeho brzkou budoucnost. Bohužel s nějakým vylepšením to vypadá černě. Hra sice byla podpořena, ale nepovedlo se dosáhnout ani prvního stretch goalu, který by znamenal najmutí lidí k vytvoření kvalitního dabingu.
Závěr:
Twilight Oracle vypadá jako zajímavá 2D pixel-artová adventura a její demo dohrajete do 45minut. Já osobně měl mírné problémy s logičností a s tužší angličtinou. Hra vypadá "hezky" ale nenadchla mě tím způsobem, že bych se skutečně nemohl dočkat plné verze. Nejsem nejspíše člověkem, který umí docenit adventury s humorem, o což se i tato hra snaží. Uvidíme jak to autor celkově dodělá a určitě mu přeji jen to nejlepší!!
Jak chutná čerstvý ušní maz? Mimochodem přímo uprostřed je průchod k propasti. |
Políčko se zelím a obrovská mrkev na dně moře. |
Je to věc? Je to ten student - odpadlík? Je to Orákulum (to pravé a jediné)? C je správně. |
Konec dema. |
Žádné komentáře:
Okomentovat