A Tale for Anna
Český název: Příběh pro Annu, Žánr: Hidden object & adventure – dětská, Výrobce: Far Mills, Distributor: Far Mills, Rok
vydání: 2021, Info: wikipedia, mobygames, databaze-her, farmills.com Dostupnost: Steam, Čeština: Ne
Sepsal: Kamil
„DarkMan“ Novák , Hodnocení: 60%
Není to tak dlouho, co jsem si poprvé v životě stáhl a zahrál dětsky laděnou hru Beyond the Wall. Jak si jistě z příspěvku pamatujete, zmíněná hra se stala okamžitě hitem pro mého syna a po zdárném dohrání se domáhal něčeho podobného. Moc takových her neznám, ale shodou náhod na mě na Steamu ve slevě vykoukla pohádkově laděná hra A Tale for Anna a tak bylo hned jasné, co následujících pár dní budeme dělat.
A Tale for Anna je, jak název napovídá, pohádka, kterou vymyslel a pravidelně vyprávěl jeden z autorů ukrajinského studia Far Mills svojí dceři Anničce (konkrétně se jedná o projektového manažera firmy Alexandra Sebova a jeho dceru Annu Sebovou). Protože je jeho zaměstnavatel znám svými hidden object hrami, rozhodl se, že by jeho příběh mohl být zhmotněn do podoby hry a příběh tedy převyprávěl na jedné ze schůzek vedení. Dlouho to netrvalo a jeho kolegové se pustili do práce, aby k nám v roce 2021 mohla přijít skutečně pěkná hra, na kterou se detailněji podíváme v dnešním příspěvku.
|
Úvodní obrazovka
|
Samorost Anička
Příběh nás seznámí s malou holčičkou jménem Anna. Ta si zrovinka hraje se svým kocourkem Tailem [Ocáskem či Chvostíkem chcete-li], když v sobě z ničeho nic objeví magické schopnosti při zbrzdění následků Tailova hrozivě vypadajícího pádu ze stromu. Bohužel tento nechtěný akt Aničku uvrhne do víru takových událostí, které ji obrátí život o 180° (nebo dokonce o 360°).
Nebudu Vás napínat a alespoň začátek příběhu Vám trošičku nastíním. On totiž Tail nebyl jen obyčejný kocourek, ale hlavní ochránce, který na Annu dával od určitého jejího věku pozor. Bylo to z toho důvodu, že po její kouzelnické síle pase zlá královna. Ta kdysi ovládla království Dreamia a porazila všechny známé kouzelníky. Ale aby se stala opravdu mocnou a neporazitelnou, chce využít posledního nevinného kouzelníka - naši Aničku.
|
Jeden ze Stínů, kteří se Vás snaží chytit
|
To je bohužel vše, co Tail stačí Aničce říci předtím, než jej lapí banda věrných stínových přisluhovačů zlé královny a odvleče jej neznámo kam. Anička tak zůstává na všechno úplně sama, ale síla lásky ke svému opatrovníkovi a chtíč zjistit více o své minulosti jí začne hnát kupředu.
Příběh je nečekaně plný zvratů
Anna tak opustí svůj úkryt v lesích a snaží se jít historií zpět až ke křišťálovému zámku, kde to všechno začalo. Projde si několik lokací a v každé se potkává s nějakou spřízněnou osobou. Jednou je to hodná čarodějka Zoe, jindy zase blázniví bratři Ron a Tom. Tyto postavy zde však nejsou jen tak na parádu, ale kousek po kousku nám odkrývají více a více detailů, co se dříve stalo. Postupně tak například zjišťujete, že ona zlá královna je Vaše matka, poté zase to, že vlastně byla posednuta zlým královským rádcem Jafarem a konala vše z jeho rozkazu. Úhlavní nepřítel je tak ve výsledku úplně někdo jiný než na začátku. Ať je to však kdokoliv, musíte se mu ve finále postavit a zachránit svoji milovanou rodinu.
|
Čarodějka Zoe v Ospalých bažinách.
|
Je to až neuvěřitelné, kolik hezkých a zajímavých věcí se může zmáčknout do cca 3 hodinového mixu hidden object game a adventury. A co víc! Pokud dokončíte hlavní děj hry o záchranu Taila a Vaší matky, odemkne se bonusová kapitolka v nichž musíte zase vypátrat, co se vlastně stalo s Vaším otcem. Tato poslední kapitolka sice nepůsobí po hádankové stránce tak propracovaně jako ty dřívější, ale i tak Vám dá cca 30 minut kvalitní zábavy.
Nenásilná kombinace hidden object a adventury.
Nebudu
Vám lhát. Naposledy jsem hrál hru s tématikou hidden object někdy v
roce 2006. To se jednalo o známou Hidden Expedition Titanic či později
Everest - prvotiny své doby (mimochodem obě s klidným svědomím doporučuji). Od té doby jsem po tomto žánru nekoukl,
ačkoliv všemožných variací existuje již nespočet! A Tale for Anna mě
však mile překvapila. Anička je zde hratelný charakter a ačkoliv "nechodí" ale jen "skáče" mezi jednotlivými lokacemi, moc mi to nevadilo. Ba naopak.
|
Na vršku hor
|
V lokacích pak hledáte schované předměty podle toho, co chcete udělat. Chcete-li jít do tajných dveří, musíte prvně vyhrát jistou minihru. Ale ještě předtím Vám vyskočí 1 - 3 věci, které musíte najít, aby jste se k minihře vůbec dostali. Aby jste našly ony věci, většinou se to všechno zacyklí ještě trošku do hloubky tím způsobem, že ony tři věci vyžadují další věci, atd. Zdá se Vám to blbý? Pokud by se hra tvářila jako čistokrevná adventura a těchto zacyklených věcí bylo spousty (Excavation of Hobs Barrow), pak je to samozřejmě nehorázně otravné. Pokud se však hra už od začátku tváří jako hidden object mixnutá s adventurou, pak je to naopak přesně to, co očekávám. Celkové provedení tak hodnotím - pardon, syn hodnotí, jako velmi slušné.
Ovládání, grafika a zvuk
Ovládání je jednoduché a přímočaré - vše se ovládá pouze levým tlačítkem myši. Aničce prostě nebylo dáno do vínku věci detailně zkoumat nebo vést sáhodlouhé rozhovoru - a ještě, že tak!
Speciální zmínku si zaslouží výborně navržená nápověda. V průběhu hry sbíráte malé modré kouzelné lístky a pokud jich nasbíráte 5, můžete je použít jako nápovědu k nalezení určitého skrytého předmětu. Tyto lístky se navíc v lokacích stále obnovují a tak, pokud by jste skutečně nevěděli co a jak dál, stačí si chvilku počkat, lístky nasbírat a aktivovat je coby nápovědu. Za nás se synem můžu říci, že se stalo jen zřídka kdy, že jsme potřebovali jakoukoliv nápovědu, ale pokud už, pak potěšila!
To stejné platí o nespočtu miniher. Těch je ve hře skutečně nepřeberné množství a některé jsou logické, jiné by jste za normálních okolností proklínali. Autoři si toho asi byli vědomi a tak umožnili minihry po chvilce snažení přeskočit. A co víc - k jakékoliv se můžete vrátit z menu hry. Tak jednoduché to je a přesto to u 90% her chybí. Výborně Far Mills!
|
Ještě přeskládat červené kostky a další minihra je za námi ...
|
Hra běží na enginu Unity (Syberia 3, Willy Morgan, Preston Sterling ...) a grafika je skutečně skvostná. Je taková správně pohádková a umí zaujmout - nejen dospělého ale hlavně děti, pro které je hra určena.
Zvuk nebudu příliš komentovat neboť hlavní postavy nemluví a hra je doplněna jen příjemnými zvuky dokreslující použití kouzla, splnění určitého úkolu či přechod do další lokaci - určitě si to umíte představit.
Závěr:
Hra nás zaujala příběhem s postupným odhalováním skutečné pravdy o malé Aničce a její rodině, množstvím hezkých miniher a herní dobou, která se pohybuje od 2 do 4 hodin. Nic není příliš jednoduché, ani moc složité. Grafická stránka hry se nám zamlouvala. Velkou škodou je, že hra není přeložena do češtiny a tak by syn bez mé asistence nevěděl jak se ten příběh krásně vyvíjí. Co víc dodat? Snad jen pokud máte děti, zkuste jim hru ukázat a uvidíte sami ...
Za mě 60%
Další obrázky ze hry:
|
Založeno na pohádce jednoho z vývojářů, kterou napsal pro svou dceru ... |
|
Anna nalezena - teď půjde do tuhého. |
|
Uvnitř Vašeho úkrytu. |
|
Když kliknete na předmět, objeví se nápověda kde ho použít! |
|
Takový PIP - obraz v obraze. Působí to však zajímavě! |
|
Venku na zahradě. |
|
Ve studni. |
|
Jedna z miniher. |
|
Unesený Tail! |
|
Cesta do Ospalých bažin |
|
Královna chce veškerou magii jen pro sebe. Pojďme jí v tom zabránit. |
|
Ospalé bažiny. |
|
Téměř na vršku Ospalých bažin. |
|
Cesta za kouzelníky Ronem a Tomem skrz vozítko. |
|
Že by Ron s Tomem byli děti? |
|
Zase jeden nepřítel. |
|
Všeználek Ron. |
|
Hvězdář Tom. |
|
V křišťálovém hradě. Jafar je naštěstí za zrcadlem! |
|
Tail konečně nalezen. |
|
Konec dobrý, všechno dobrý :) Ale co otec Aničky? |
BONUSOVÁ HRA: PÁTRÁNÍ PO OTCI
|
Pátrání po stromě života. |
|
Opravdu krásná podmořská říše..
|
|
Strom života nalezen.
|
|
Otec je naživu!
|
|
Všichni spolu, všichni zdraví - vše OK! :)
|
Žádné komentáře:
Okomentovat