Návod, verze 1.0
Sepsal: Kamil „DarkMan“ Novák
Návody většinou nesepisuji, ale u Tlöna, hry která pochází ze Slovenska a téměř nikdo ji nezná, udělám čestnou výjimku. Nejspíše budu historicky prvním českým autorem :-). Návod je zpracován podle dějové linky uveřejněné spolu se hrou v roce 1999.
Pokud navíc neradi čtete, nahrál jsem na youtube svůj první walkthrough. Hru se mi totiž podařilo kompletně zprovoznit (včetně všech videí) a přišlo mi škoda, abych se s dalšími hráči o tu krásu nepodělil.
Part 2 - Úprk do lesů a průzkum hradu
Part 4 - Překonání velké propasti a farmářovi problémy
Part 7 - Zajatec Goblinů a návštěva podsvětí
Intermezzo
Ve hře hrajete za rytíře Biateca, který před nějakou dobou ztratil po prohraném boji paměť a po noční můře se probouzí v zapadlé vesničce Snailbog ve své "díře" s píšťalkou u pasu.
Vesnice Snailbog
Ve svém příbytku vezměte před vámi ležící kožený vak na vodu [leather bag], do sloupu zaražený nůž [knife] a špinavý hadr z police [dirty rag]. Vyjděte ven a pokuste se vejít do příbytku vaší sousedky Yolly - nepůjde to. Pokračujte k vodnímu rezervoáru a zkuste promluvit s hlídačem - vodu vám nedá. Pokračujte dále k bažinám a ze země seberte meč a další náležitosti - první část Symbolu stvoření. Do dutého stromu se můžete podívat, ale budete bojovat s přerostlou stonožkou.
Teď rychle zpět. U reservoáru si znovu několikrát promluvte s hlídačem o nálezu - je však stále neoblomný. Běžte tedy zpět do vesnice a promluvte si s Yollou. Jakmile odejde, vlezte jí do příbytku a seberte co půjde, tj. 2x vysušenou žábu, nakládané šneky a chleba. Vyjděte ven, pod stromem můžete ještě najít náramek [bracelet] a pokračujte doprava na konec vesnice.
Muži co něco vyrábí řekněte opět o nálezu a počkejte až odejde. Nad místem, kde stál seberte dva klacíky (neuvěřitelný pixel hunting mimochodem) a pokračujte doprava k rezervoáru.
Červenými kolečky jsou označeny dva klacíky. |
Znovu si promluvte s hlídačem a jakmile konečně odejde, použijte rovnější klacík na kohoutek [faucet] a rychle naplňte kožený vak vodou. Voda ve vaku vám poslouží celkem 3x, pak je nutné vak znovu naplnit.
Poznámka: píšťalku, hadr ani náramek za celou dobu hry nepoužijete (alespoň o tom nevím).
Úprk do lesů a průzkum hradu
Vraťte se o obrazovku doleva a pokračujte ještě jednou doleva pryč z vesnice (do vesnice se již nevrátíte). Projděte lesem a u obrazovky s kostlivcem na cestě klikněte v inventáři na meč - tím si ho upnete k pasu. U kostlivce seberte tašku přes ramena [shoulderbag] a v něm naleznete zápalky. Pokračujte dále a až narazíte na rozcestí. Vydejte se k opuštěnému hradu.
Do hradu se dostanete otvorem po jeho levé straně, ale ocitnete se ve vězení. Zde vyrvěte z bývalé latrýny v levém spodním rohu hřebík [nail] a ten použijte na panty dveří. Poté už jen klikněte na dveře a vykopněte je.
Pozice hřebíku. |
Pokračujte dále doprava a zabijte Smelloga, tvora požírající ostatky bývalých obyvatel hradu. Pokračujte stále doprava a schodištěm nahoru do věže. Zde si vezměte široký meč [broadsword] a z police zlaté mince. Vraťte se zpátky k rozbitým dveřím, ale nyní jděte nahoru na hradní náměstí. Přepadnou vás rovnou 3 potvory, Glumové, které musíte zabít. Poté se podívejte na sud se střelným prachem a použijte na něj zápalky z intentáře. Bum! Cesta zpět do lesů je volná - ocitnete se opět na rozcestí a můžete pokračovat doleva.
V další obrazovce koukněte na dveře a vyskáčou dva naštvaní Koboldi. Jejich problémem je lakomý trpaslík, který si zabral magický strom plodící celý rok kouzelné ovoce a Koboldi tak nemají co jíst. Jeden z nich vás k trpaslíkovi doprovodí. Na toho vytáhněte meč a je po problémech. Nezapomeňte sebrat v dutině stromu krumpáč a z bedny vzít ovoce. To následně zaneste Koboldům, kteří vás varují před podivnými zvuky z nedalékého opuštěného kláštera. Ačkoliv si v duchu říkáte, že se místu raději vyhnete, vydejte se tam!
Opuštěný klášter
U trosek kláštera najděte místo hlásící se jako "masonry". Biatec na místo vstoupí a propadne se do suterénu kláštera. Pokračujte chodbou nahoru a jakmile vyběhne krysa z díry, zastavte se a prozkoumejte podlahu kudy běžela a na místo vhoďte krumpáč. Tím aktivujete past, která by vás jinak zabila. Pokračujte dále a krumpáč použijte znovu - tentokráte na zeď před vámi. Obrovského kostěného draka Leukronta zabijte sekáním diagonálně (na krk). Vstupte do další místnosti.
Zde nyní šlápněte na vybouleninu [bulge] u paty oltáře a seberte zlatý kalich. Na protilehlé stěně seberte i náhrdelník, se kterým vypadne i kamenný kolík [stone peg]. Stisknutím vybouleniny se otevřel i panel na stěně, na který se nyní podívejte. Zasuňte kamenný kolík do kulatého otvoru a stiskněte symboly v pořadí 91834267 (jako na telefonu).
Puzzle. |
Poté co se objeví kniha, seberte ji a přečtěte. Dozvíte trošku více o stvoření světa a o extrémní síle Symbolu stvoření - předmětu po kterém vlastně celou dobu jdete. Sebráním knihy se otevřou i další dveře, kterými musíte projít dál.
Na dveřích před vámi stiskněte tlačítko, pak zatáhněte za levou a následně za pravou páku. Uff, jste venku! Vraťte se doleva a pokračujte nahoru (dlážděné cesty si zatím nevšímejte). Do odpadní roury se klidně můžete podívat, ale zabojujete si s hnusnou přerostlou stonožkou, stejnou jako v případě dutého stromu v bažinách.
Překonání velké propasti
Nyní se nacházíte u rozbořené strážní věže. Do ní se koukněte, ale vyleze na vás ohromný pavouk. Než na vás spadne, dostanete na chvilku šanci uhnout - udělejte to! Potvoru zabijte - nejlepší je kombinace diagonálního útoku a ústupu. Bude to tuhé! Po této akci se 3x osvěžte z koženého vaku na vodu.
Vstupte do věže a podívejte do jejího přízemí. Najdete zde mapu, kterou prozkoumejte.
Mapa fantazy světa (jeho jméno však nevíme). |
Vyjděte před ruiny věže a vstupte na most! Na tuto akci nezapomeňte, jinak totiž hra nebude o mostě vědět a trpaslíci vám s opravou nepomohou.
Je zbořen, ale nejlepší na opravu jsou trpaslíci, běžte je proto navštívit o lokaci zpět a nyní zvolte onu dlážděnou cestu. Směřujte přímo k bráně, na kterou zaklepejte. Automaticky se spustí sekvence, kdy Biatec nabídne zlatý kalich výměnou za opravu mostu. Trpaslíci vás pohostí a jakmile bude most opraven, budete na něj odvedeni. A tím v podstatě končí první část hry.
Farmářovi problémy
Přejděte přes most a objevíte se již v mírně úrodnější krajině, kde na poli bude hospodařit místní farmář. Ten si však stěžuje, že by chtěl nějaký chleba, ale mlynář nemele. Slibte mu pomoc.
Běžte k jeho farmě a naberte si čerstvou vodu z vědra ze studny [pail]. Osvěžte se tolikrát, až máte plný ukazatel žízně a zároveň plný měch vody. Farmář za vámi přijde s tím, že ve mlýně bude asi upír a doporučí vám vzít naostřený kolík z jeho rozestavěné stavby.
Vydejte se k mlýnu a před ním pomocí nože uřízněte uzel držící přes lano pytel. Jakmile spadne, seberte jednu paličku česneku, následně další česnek (budou to dvě paličky česneku) a krabičku [box], ve které naleznete ještě jakýsi amulet. Nyní vstupte do mlýna. Mlynář vypadá celkem v pohodě, ale jen do chvíle než se k němu při loučení neotočíte zády. Stane se z něho skutečně upír, kterého musíte kolíkem ubodat. Jakmile to uděláte, seberte z police bílý chléb a vydejte se do příbytku farmáře sdělit mu co se stalo. Budete odměněni dalšími zlatými mincemi a můžete se vydat do města.
Město
Ve městě vás však podezřívají a okamžitě zavřou do vězení. Avšak jen na chvíli, neboť díky tomu, že jste farmáři pomohli, on se za vás přimluví a budete propuštěni.
V první chvíli vás překvapí nějaký obchodník se starožitnostmi, ale zatím se vám nehodí mu nic prodat, proto odejde.
Mapka města |
Vaše první kroky by nyní měly vést do zbrojnice. Protože máte dostatečné množství peněz, spustí se automatická sekvence a vy dostanete nový meč, helmu a zbroj!
Ze zbrojnice si to namiřte zpět ke chrámu a vstupte do něj. Nejvyšší kněz vás sice vyhodí s tím, že tam nemáte co okounět, ale venku vás ještě zastaví mnich, který vás odkáže za dalším člověkem, který se nachází napravo ve věži. Je to člověk, který stejně jako vy touží složit Symbol stvoření [peer] a zrovna ví, kde se nachází další díl. Jakmile si od něj vyslechnete jeho verzi příběhu, nezapomeňte si vzít 5 runových kamenů. Vyjděte ven a nasměrujte si to k popravčímu, kde se poflakuje onen mnich z chrámu. Po krátkém rozhovoru se vydejte do chrámu a po cut-scéně seberte ze sarkofágu další část Symbolu stvoření. Rychle prchejte ven nebo vás chytnou!
Nyní by vaše kroky měly směřovat do hospody. Zde si promluvte s chlapíkem napravo a přisedněte si k němu ke stolu. S Biatecem nevstávejte, dokud se vám nedoplní status žízně. Pote vstaňte a pokuste se odejít - zastaví vás hospodská a věnuje vám láhev kořalky. Odejděte.
Následuje konečně poslední a trošku redundantní scéna. Na náměstí si všimněte nalevo dívky - prostitutky. Promluvte s ní a kývněte na nabídku malého potěšení. Potvora vás však zavede přímo do pasti a jste okradeni o obě části Symbolu stvoření! Sakra! No tak opět zpátky do hospody a zde vám místní bijec prozradí, kde se lupiči nachází. Na mapce se objeví nové dveře a budete tak moci vstoupit do cechu zlodějů. Protože jste na jejich území, vyberte odpověď (-). Zavázali jste se k získaní 10 zlatých. No a kde jinde se opět optat, než v hospodě. V ní se nyní nachází známý, který kdysi chtěl koupit nějakou starožitnost. Prodejte mu proto starou knihu (Biatec ještě stihne vytrhnout jednu jedinou důležitou stránku). Překupníček vám da za knihu měšec 10 zlatých, které nezapomeňte sebrat ze stolu. Poté už jen běžte zpět do cechu zlodějů a dokončete obchod - deset zlatých za dva Symboly stvoření. Město můžete s klidem opustit.
Nyní doporučuji se pořádně napít a doplnit zásoby vody na farmě. Jakmile tak učiníte, vraťte se do lokace strážné věže a pokračujte doprava. Při pokusu projít dutý strom na vás zaútočí hnusný červ, kterého však díky zbroji lehce rozseknete. Pokračujte na kopec k portálu. Koukněte se na panel a pomocí 5 runových kamenů nastavte souřadnice první lokace - (obrázek stromů).
Souřadnice dalších lokací. |
Na ostrově
Na ostrově pokračujte cestou doprava až k obrovskému dutému stromu, ze kterého na vás vyskočí potvora jménem Carcharot, kterou budete muset přemoci. Díky zbroji je to však snadné. Po jeho likvidaci nezapomeňte sebrat 3 jedovaté houbičky. Pokračujte stále doprava až dojdete do lokace, kde je propast překlenuta kmenem stromu. Propast přejděte a navštivte Gnoma. Pohostí vás (nevstávejte dokud se fakt nenajíte a nenapijete) a poví vám story, která se udála před sedmadvaceti lety, kdy nějací dobrodruzi hledali část Symbolu stvoření. Prý ho našli, ale ztroskotali. Od té doby u vraku lodi straší a není možné přes jejich duše projít. Tedy až na detail - očarovanou zbraň. Na daný lektvar očarování potřebuje jedovaté houby a oči z tlející lidské mrtvoly (pěkná kombinace).
Než vyjdete z jeho obydlí, nezapomeň vzít nůž ze stolu. Venku se vydejte doleva k podivnému oltáři, u kterého vás již tradičně přepadne Mlch - kanibal. Toho budete muset zabít. Mrvole, která se houpe nedaleko vydloubněte oči a poté ji odřízněte. Vraťte se za Gnónem, vejděte za ním dozadu a sledujte scénku.
S očarovanou zbraní se vydejte k vraku lodi - nahoru a k zátoce [cove]. Pobijte dva duchy a vejděte do vraku lodi. Zde pomocí nože od Gnóma otevřete truhlu a z ní seberte třetí a poslední část Symbolu stvoření. Nyní se vraťte až k Gnómovi a promluvte si s ním. Vraťte se k podivnému oltáři a ...
Bug
... a nic. Na tomto místě by jste měli být přepadeni, ale bohužel hra obsahuje kritický bug, který tuto událost neaktivuje. Koukněte však do mé recenze, kde naleznete další SAVEGAME, který vás převede až do lokace posvátné komory jednoho skřeta ...
Zajatec Goblinů
Se sekerou v ruce vylezte ven a zabijte okřídlenou potvoru jménem Kenoper. Následně pokračujte do skřetí pevnosti. Ti vás znovu zajmou a hodí do vězení. Ve vězení si můžete sáhnout na kostlivce a podívat na hezkou animaci, ale důležitější je si promluvit se strážcem a nabídnout mu láhev kořalky. Po jeho kolapsu vyjděte ven. Klikněte na značku u protější chodby, zazvoňte na zvon u vaší cely a rychle se do ní zase schovejte. Sledujte pěknou scénku. Vyjděte ven, zamiřte nahoru do trůnního sálu a zde zabijte krále skřetů. Vezměte mu klíč a pokračujte vpravo po schodech nahoru. Projděte místnost plnou kol a v další místnosti zabijte strážce. Dejte se doprava a zamknuté dveře odemkněte právě získaným klíčem. Na panelu u teleportu zvolte čtvrtou možnost - podsvětí.
Souřadnice dalších lokací. |
Návštěva podsvětí
V podsvětí jděte od teleportu dolů a poté stále doleva dokud nenarazíte na strážce. S tím dejte řeč. Vraťte se o lokaci dopravu a znovu s ním promluvte. Nyní bude souhlasit, že vás vymění za démona, na kterého už dlouho čeká. Vezměte jeho roh z kamenu před vámi a jděte zpět do teleportu a zpět ke skřetům. Nyní je to 2. možnost.
Pohanský chrám [Pagan temple]
Vraťte se zpátky a v místě, kde jste zabili strážného se dejte nahoru a dojdete k ocelové bráně [iron gate]. Podívejte se na panel na levé straně a ve dvou krocích nastavte "TLON" a poté zmáčkněte tlačítka "OPEN". Zbytek tlačítek je nadbytečný.
Hádanka, která mi nedala dva dny spát :). |
Vítejte v pohanském chrámu! Jděte stále za nosem až dojdete k oltáři. Zabijte dvě okřídlené potvory, Vampetory, a vložte Symbol stvoření do otvoru (nejprve prostřední díl, pak největší a pak malý). Bum! Apokalypsa!
Jakmile vás Velký transformátor (funny doslovný překlad; berte to s rezervou) přenese k obětování a vy dostanete možnost se bránit, klikněte na kněze. Tím mu vykopnete meč z ruky. Seberte ho a zabijte i jeho kolegu. Když jste pak přeneseni zpátky a Velký transformátor se začne znovu chvástat, použijte roh od strážce z podsvětí a zavolejte si ho na pomoc.
Když ti dva proti sobě budou bojovat, neváhejte a nožem od Gnóma vydloubněte Symbol z jeho slotu. UFF! Tak to byl těsné - nechť žije lidskost! Sláva Biatecovi.
Konec
PS: Kdyby někdo našel v návodu chybu, nebo nějaké další možnosti, dejte mi prosím vědět. Rád ho opravím a povýším na verzi 1.1 s vaším jménem někde poblíž.
Žádné komentáře:
Okomentovat